<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8049081\x26blogName\x3dRon97\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ron97.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ron97.blogspot.com/\x26vt\x3d341491511223301082', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

5.7.05

update kah aku?


2 minggu lepas merupakan minggu yang betul betul menyerabutkan. dengan ragam rakan opis yang tak perlu aku layan. dengan awek yang duk tambah serabut kepala. dengan member umah yang tak paham. just "datang bulan lah tu". memang serabut kepala gila gila. rasa cam nak bom jer kedutaan banglades.

setiap hari selama 2 minggu tu memang kepala aku dah tak larat nak proses. cuma tidur jer aku rasa tenang.. mimpi pun indah indah jer. siap mimpi setiap masalah aku, tersetel dengan mudahnya satu persatu. cuma itu adalah mimpi cuma. mimpi lain dari realiti. bukan semudah yang disangka. sekarang masalah semakin beransur selesai walaupun tak selesai semua. tapi psikologi aku dah ok. memang semalaman jugaklah aku nak motivate diri aku balik. untuk aku boleh buat lawak balik. kemuncak malam serabut adalah malam jumaat yang lepas. Salina dan Bear bernasib malang kerana dapat lihat muka serabut dan tertekan aku. tapi start smlm. kepala aku dah kembali normal.


Oo.. untuk sebulan ni jugak. aku duk main game ni jer. aku dah bosan nak main game yang berat beratkan komputer aku. game ni memang best. byk benda yang aku berlajar dari game ni. antaranya. jika kita ada 3000 contohnya. dan ada kapal yang dijual dengan harga 6000. dan ada khidmat pinjaman disediakan. dan kita lihat semua lawan kita dah pakai kapal baru. tak semestinya kita kena beli kapal baru. Jika kapal kita masih boleh berlawan dan menang. tak perlulah. kumpullah duit dulu. sbb makin besar kapal kita, makin tinggilah kos maintanance kita. jadi kita haruslah berhati hati. ramai yang tak sedar bab ni zaman skrg. yang penting nampak hebat. biar papa asal kedana. ramai yang fikir esok. tak fikir untuk lusa.
sebenarnya game apa pun, ada pengajaran yang diperolehi dari game tu. antara kita mahu main game saja. atau berfikir atau yang kita main tu.

Ramai orang kita malas berfikir sekarang. semuanya hanya mau mudah saja. itulah sebabnya aku melihat ramai orang yang bermasalah zaman sekarang. kemahiran dan daya untuk berfikir tu lemah. kesian rasanya.