<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8049081\x26blogName\x3dRon97\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ron97.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ron97.blogspot.com/\x26vt\x3d341491511223301082', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

21.7.05

Kasut Kasar

apapun, sebelum tu.. aku nak mintak maaf.. aku ingin berfikiran terbuka. aku menghormati semangat inginkan kebebasan dalam dunia zaman sekarang. tapi pada aku, setiap kebebasan atas batasnya. Allah berikan hang kuasa untuk makan apa sahaja. tetapi dengan pengecualian keras, tidak boleh makan khinzir dan anjing. bukan taknak kasi hang rasa nikmat rasa khinzir yang dicanang orang kata sedap.. tapi sbb daging dia bawak penyakit dan tak sihat. begitu jugalah dalam kebebasan dalam hari ini. jadi kalau korang mintak aku berfikiran terbuka terhadap kebebasan yang diagongkan, ok fine, takdak masalah. tapi aku juga mahukan korang berfikiran terbuka juga terhadap sebagai sekatan terhadap kebebasan yang korang ingin raikan atas dasar untuk menjaga kebaikan dan mengelak keburukan dari berluasa. jika kalian hanya mahukan aku saja yang berfikiran terbuka dan menerima apa sahaja yang korang mahukan. dan korang tidak bersedia untuk berfikiran terbuka. maaf, aku rasa ini adalah kunjungan korang yang terakhir. selepas dari entry ini, entry entry selepas ini lebih mengarah ke arah yang lebih telus dan terang.
fikirkan dan nilai diri anda dahulu.