<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8049081\x26blogName\x3dRon97\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ron97.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ron97.blogspot.com/\x26vt\x3d341491511223301082', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

9.4.05

Modul 3 - Menyimpan untuk Masa Depan

beberapa minggu lepas di stesen KLIA Transit Bandar tasik selatan.

aku : "keluarkan semua resit resit, letak sini"
awek : "yerlah yerlah"
aku : "resit mydin mana? letak sekali"
awek : "ni ha, org duk tgk barang jab"
aku : "ok, sekarang org tanda dulu apa barang org, ni yang dia, yang dia lagi, yang dia lagi, ok ni yang orang, ***---**--**--*-*(seterusnya sehingga semua barang telah diperiksa). Ok, takdak dah kan yang tertinggal?"
awek : "hmm, tak dak dah"
aku : "ok, bak sini kalkulator! ok, yang ni 5 inggit campur yang ni 10 inggit, campur ni, 3 ingit 40sen *****---*--*-*-*-*-(sehingga semua barang dah abis kira). pahtu campur tambang lrt pi pudu, campur komuter pi midvalley, campur erl campur bas. Ok jumlah 42 inggit 40 sen. 40 sen hapus, amal jariah bulan safar, hahaha, 2 inggit tolak dia beli pau tadi. ok, Bak sini 40 inggit!"
awek : "apasal banyak sangat?"
aku : "cuba check balik, dari 3 beg besar ni, saya cuma ada 2 barang jer, yang lain awak punya. dah dah, bayar sekarang, hutang hutang tak main"
awek : "yerlah yerlah"

Moral pengalaman aku
1. Tak salah shopping ngan awek kat mydin mengikut perintah perintah am dating.
2. Romantik tak bermaksud hang yang kena bawak keluar duit dan awek hang seronok menghabiskannya
3. 40 sen untuk amal jariah untuk awek adalah jumlah yang patut aku tingkatkan.. hehehe
4. kalau dia ada duit dlm beg, suh dia bayar masa tu jugak.


Dialog ini telah ditokok tambah demi menyedapkan cerita tanpa menganggu isi perbualan yang asal