<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8049081\x26blogName\x3dRon97\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ron97.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ron97.blogspot.com/\x26vt\x3d341491511223301082', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

8.3.05

Popular atau Tidak?

Antara JASA dan SUKA?
Yaa... sekarang timbul persoalan, pemilihan calon adalah lebih berasaskan popular. dan tidak melihat kepada jasa seseorang itu.

Aku faham kenapa situasi ini berlaku, kita dlm satu kelompok yang besar, mana mungkin kita mengenali semua org. dan semestinya, yang lebih popular, maka, lebih lah kita mengenalinya. dan apabila ada pilihanraya seperti ini, sudah semestinya nama nama yang begitu familiar dengan kita ini, yang akan muncul dulu dlm fikiran kita. salahkah kita? tidak semua orang mampu untuk terlibat dalam perjumpaan GJ. jadi mana mungkin kita kenal mereka yang aktif.

ok, cukuplah tu pendahuluan. straigth to the point, sebelum tu.. baca dulu petikan ini..

---->
Spefikasi tugas Jawatankuasa Gengjurnal adalah seperti berikut:

01. Berkempen, berdakwah dan memberi motivasi kepada ahli GJ AKTIF merancangkan dan melaksanakan projek. Ini bermakna tiada beban pengharapan agar MT sendiri melaksanakan projek. Projek-projek yang dihasilkan akan melahirkan jawatan ad-hoc yang tersendiri berdasarkan minat dan kecenderungan ahli.

02. Menguruskan perjumpaan tahunan dan anugerah GJ. Sekali lagi, MT juga bertanggungjawab menjana penglibatan ahli secara optimum dalam proses awal hingga ke akhir majlis.

03. Bertindak sebagai pendamai dan penasihat kepada apa-apa krisis yang melibatkan ahli.

Kesimpulannya MT diharap dapat melaksanakan tugas sebagai penasihat kepada komuniti sebagaimana peranan penghulu kepada warga kampung atau United Nation kepada negara-negara dunia.

Mie
----------------------

aku dah highlightkan perkataan perkataan penting dlm pekeliling yang dikuarkan oleh MIE dan jawatankuasa pemilihan tentang skop tugas MT GJ. aku rasa korang sudah boleh paham apa yang ingin aku sampaikan. Mereka dlm GJ haruslah pelbagai. Popular, kerana sebagai pedamai. berjasa sebagai pengurusan perjumpaan dan penasihat. pengalaman, sbg penasihat juga. Tetapi seperti ditegaskan, Penasihat adalah tugas utama. mereka mereka ini harus dari pelbagai sudut dan bidang yang mampu menasihati GJ dalam semua aspek. ya, jika kita menjumpai seorang yang boleh menasihatkan GJ dlm semua perkara, kita boleh jadikan dia sbg presiden seumur hidup GJ. oleh yang demikianlah, aku kira kita perlu ada GJ yang pelbagai dari semua bidang dan berpengalaman.
sebagai pendamai, aku difikirkan, jika sesorang dari hanya satu kelompok majoriti, kita akan sukar untuk berlaku adil. kepelbagaian wakil akan mampu kita menghasilkan sesuatu yang lebih adil.

Dan kerana itulah, aku mintak sangat sangat, mengundilah mengikut keperluan GJ dalam MT tersebut. abaikan SUKA dan JASA. Fikirkanlah terhadap keperluan GJ.
FIKIRKANLAH ATAS KEMAHUAN KEPERLUAN.



SEKARANG MASA UNTUK ANDA MENGUNDI
HTTP://WWW.JURNAL.BIZ/PILIHANRAYA05.HTML