<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8049081\x26blogName\x3dRon97\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ron97.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ron97.blogspot.com/\x26vt\x3d341491511223301082', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

15.2.05

Tol tol tol

Lebuh raya dinaik taraf - UTUSAN
``Kerajaan akan memeterai perjanjian baru dengan PLUS, tetapi mengenai tempoh konsesi (yang sepatutnya tamat pada 2030), kita kena tunggu perbincangan selanjutnya,'' katanya.
Selain itu, katanya, pembinaan Lebuh Raya Simpang Pulai-Kuala Berang sejauh 333.9 kilometer (km) yang tertangguh sebelum ini akan disambung semula dalam tempoh tiga hingga empat bulan ini.

Samy Vellu menyatakan perkara itu sebagai mengulas peruntukan sebanyak RM28 bilion itu yang disediakan dalam Bajet 2005 bagi merancakkan kembali sektor pembinaan negara.
Semalam, Perdana Menteri berkata, sektor pembinaan negara akan kembali aktif pada tahun ini berikutan pelbagai usaha yang dilakukan kerajaan bagi membantu memulihkan sektor tersebut termasuk menyediakan peruntukan itu.
Sebelum ini, kementerian itu menganggarkan projek menaik taraf laluan lebuh raya itu menelan kos sebanyak RM700 juta bagi mengurangkan kesesakan lalu lintas khususnya pada musim perayaan.
Aku tengah sakit kepala ni.. mesti tokeipajak akan tanya lagi sekali ngan aku.. soalan yg aku tak boleh jawap lagi sbb pengetahuan aku yg sungguh cetek.. aku dengan rendah diri, ingin memohon bantuan semua untuk menjawapnya..
Tokeipajak tanya aku.. Kerajaan bagi/pinjam duit kat PLUS. tapi kenapa pengguna yg kena bayar balik dengan bayar TOL?
hanya bantuan korang mungkin mampu membantu aku bersedia..