<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8049081\x26blogName\x3dRon97\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ron97.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ron97.blogspot.com/\x26vt\x3d341491511223301082', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

23.1.05

kerja org takder kerja..

Semalam memang satu hari yang penuh.. dari pukul 1 tengahari sehinggalah 1 pagi... mula mula raya untuk hari kedua di rumah chef kak pnut. kemudian ke bowling alamanda, kemudian minum sampai pak cik tukang bersih pun dah jerling semacam jer.. semua kios dah tutup... lampu pun separuh dah tutup. jadi kami pun geraklah. kendian tuan presiden mak itam datang lepak kat umah aku dan kemudian pulak sampai ke kedai mamak. sehingga dlm kul 1 pagi lebih. masa nilah nak kena berjasa pada tuan presiden mak itam, orang tengah bujang.. hahaha.. bini TERtinggal kat kampung. hahaha. kepada yang nak main bowling kat alamanda.. jangan risau.. longkang kat situ dah bersih kami cuci.. T__T
oklah.. aku tak pandai sangat nak bercerita panjang.. tak reti den.
aku tak pasti mcm mana aku nak start hari ni.. otak blur lagi ni.. semalam dlm perbincangan.. banyak berkisar pada gengjurnal. ia juga berkaitan dengan dengan forum yang akan diadakan pada hari sabtu ni di rumah pena pukul 3ptg, kemudian bila abis tu, terus ke pool site kat rumah basri. tuan presiden pun dengar kata akan jadi salah sorang ahli panel pada petang tu.. jauh tu datang... johor mali.
oklah.. aku pun tak tau apa yang aku duk merapu sebenarnya ni. daripada lagi teruk aku merapu, lg baik aku berhenti.
_____________________________________________//
banyak orang duk tanya dekat aku, apa beza dato' ngan datuk. ok ginilah, mudahnya, dato' adalah gelaran yang diberikan oleh negeri yang mempunyai sultan. datuk pulak diberikan oleh negeri yang tidak bersultan, seperti pulau pinang, melaka, sabah sarawak dan juga termasuk persekutuan. YDPA juga menganugerahkan pingat Datuk. tetami hanya ada Datuk, tiada Datuk seri dari persekutuan kerana ia diganti dengan Tan Sri. Negeri johor pulak hanya ada gelaran Dato' sahaja, tiada Dato' Seri. Ada pulak yang bertanya, bagaimana dengan kedudukan datuk/dato' di antara negeri negeri ni. siapa yg lebih tinggi. sebenarnya, sukar untuk dinyatakan. sbb setiap negeri, mempunyai banyak pingat untuk gelaran. secara pukul rata (purata) setiap negeri mempunyai 2 bintang untuk gelaran dato', dan dua bintang untuk dato' seri. (kita cerita mudah, ambik negeri bersultan sahaja sebagai contoh). dan jika dicampur tolak, akan ada 36 bintang bergelar untuk negeri bersultan sahaja. tapi sebenarnya, lebih banyak bintang bergelar bila dicampur dengan negeri lain dan persekutuan. jadi sukar jugak aku nak cakap negeri mana yg lebih tinggi. jadi, mudahnya, bila korang mendapat bintang ker pingat ker.. lepas dpt 2 lah.. kalau satu mcm mana aku nak banding.. :P korang bolehlah tanya aku, mana satu yg lebih tinggi. aku akan cuba terang nanti bila ada masa dengan mengambil beberapa contoh. yang entry ni, aku lebih sekadar untuk view overall jer.
__________________________________________________//
umah aku mengiktiraf air mineral ini sebagai air mineral terbaik untuk tahun 2004. mungkinkah pada tahun 2005 ini, air ini akan dicabar kedudukannya.. kita tinjau apa pendapat orang ramai..
"saya suka alla fonte.. sunggu lazat sekali",
"saya suka alla fonte, ajid selalu beli, saya minum aja.. :D"
"alla fonte, bagus sekali.."
"alla fonte?, air paip besi pun tak sesedap dia, sukar untuk diungkapkan rasanya, tawar tawar berkhasiat gitu.."
Dapatkan segera alla fonte di 7E berhampiran, iklan ini ditaja oleh whisper. T__T
______________________________________________//
Di atas kebenaran rosh, inilah promo secara percuma sementara rosh masih lagi membotakkan kepala dia untuk menyiapkan video klip ini, ini adalah video klip untuk anuar zain bagi lagu mungkin. semua gambar adalah art dan dilukis sendiri oleh rosh. Targetnya adalah untuk AIM 2005, anugerah videoklip terbaik. kerana kami percaya, sblm ini, belum ada lagi videoklip yg menggunakan grafik cara ini. 3D byk dah. Nantikanlah.. NANTIKAN..!!!
Perhatian, aku dan rosh bukan peminat fanatik Anuar Zain, takut jugak mcm bluehikari kena serang dulu dulu tu.. naya aku.. :D
dah dahlah jari oii.. tak reti nak berhenti ker?? muntah pulak karang orang baca.. hahaha.. sori geng..
p/s: abah.. yg garis panjang tu.. kira pembahagi perenggan tu.. hehehe...