<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8049081\x26blogName\x3dRon97\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ron97.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ron97.blogspot.com/\x26vt\x3d341491511223301082', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

25.1.05

2nd Batch

peduli apa aku nak update 2kali sehari.. :p

Abu member lama aku ada telefon. dulu aku ada hutang ngan dia sbyk RM350.00. member aku sorang lagi si Ali pulak hutang aku gaji 2 bulan sbyk dlm RM600.00. aku hidup tanpa gaji dan hutang aku ngan abu adalah hutang sewa umah. dlm pertengahan tahun lepas, aku nak balik perlis, aku memang takdak duit nak bayar.. Ali pun takdak duit nak bayar hutang aku.. mudahnya, aku cakap, hutang Ali ngan aku tu.. aku suh bayar kat Abu. kira setel sekali diorang memandangkan Ali pun berhutang ngan Abu juga. Ali dan Abu kawan baik dan duduk berdekatan.

Petang tadi, Abu telefon aku, mintak aku bayar hutang aku kat dia sbb Ali takleh nak bayar. Abu nak aku bayar sebelum akhir bulan ni sbb dia nak guna duit tu. Aku pulak, buat masa sekarang, tak kaya, minggu lepas baru sepupu aku pinjam dlm 500 lebih buat bayar sewa umah bagi mengelak dari kena halau. janji nak bayar 30hb ni. tapi aku rasa, tak dpt jugak nak bayar tu. ntahlah.. bila pikir bab duit, aku boleh naik sakit kepala. sini ok, sana xok, sana ok, sini xok.

Biarlah, aku kuarkanlah duit asb aku.
Dengar ceritanya, dia nak sangat duit cepat sbb dia nak kawin. kalau ikut planingnya dia akhir tahun ni baru nak kawin, tapi ini baru awal tahun dah nak kawin. katanya pihak belah perempuan suruh buat cepat.

Tak taulah aku, sekarang ni, org nak kawin pun dah naik susah. perkara yang mudah dan baik.. menjadi semakin susah. minggu lepas siap keluar lagi program kawin dulu bayar kemudian. dan tahap teruk sangat dah nii.. apa yg aku pikirkan.. kalau nak kawin pun susah.. mcm mana lepaih kawin nanti..?? nak bg anak orang makan apa.. boleh ka nak hidup bersama?? kawin tu dah payah.. hidup sbg suami isteri selepas itu keluarga, lagi payah. ntahlah kawan. bagi aku, aku akan cuba.. perkara baik yg hang nak buat.. apa salahnya aku berhutang sikit dengan org lain.

_________________________________________//
budak opis aku baca pasal catatan tentang boss aku tu.. dan catatan lain.. hmm.. korang pun mungkin akan faham kan.. apa perasannya.. rasa tak best.. rasa cam tak bebas.. Nak report bos? biarlah..