<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8049081\x26blogName\x3dRon97\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ron97.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ron97.blogspot.com/\x26vt\x3d341491511223301082', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

4.11.04

BUSH Menang?

hmm.. bagi aku.. tiada apa yang mengejutkan.. cuma bagi yang terlalu mengharap bush kalah.. sudah tentu kecewa.. sudah ku katakan dulu. 'pengharapan hanyalah satu penipuan..'.
Ada beberapa sebb. pertama bila pm australia dapat kekal untuk penggal kedua. walaupun sebelumnya undian sms menunjukkan beliau kalah. tapi semua tu hanyalah tipu daya orang putih sahaja. yang buat undian tu.. cuma mereka mereka yang terlalu ingin fanatik. dan begitujugaklah dengan pilihanraya as, undian memang menunjukkan menyebelahi kerry. tetapi berapa peratus sangat.
aku setuju ngan pendapat tetamu myworld news ntv7 semalam. kerry cuba untuk menggunakan pengaruh luar untuk menyokongnya, sudah tentu orang amerika tidak menerimanya. american nii kan ego sikit.. apapon.. ini cuma faktor sampingan..

faktor utama yang membuatkan aku rasa bush menang lagi.
1. kerry takdak X factor. dia hanyalah ibarat pak pandir yang hanya tau salahkan itu salahkan ini.. tetapi tidak stategik. dia tak ada daya penarik untuk orang mengundi dia.. dia tak ada X faktor.
2. bush kuat dengan sokongan yahudi.
3. bush memanggil semula Osama bin Laden yang sebelum ni hanya berehat dan hanya dalam status 'on call'. Osama telah cuba mengubah undi pengundi atas pagar untuk mengundi bush.

semua itu ketentuan Ilahi, Dia Maha Merancang, sudah tentu ada sesuatu yang lain untuk bush satu masa lagi. kita tunggu sahaja.

note: aku semakin yakin, osama hanyalah salah satu karektor ciptaan CIA. yer ker?
Allahualam Missawab, soalan tak dapat dijawab.