<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8049081\x26blogName\x3dRon97\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ron97.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ron97.blogspot.com/\x26vt\x3d341491511223301082', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

17.10.04

Cerita awal Ramadhan..

takdak apa nak diceritakan.. hari jumaat aku ambik cuti.. balik kampung.. start posa ngan mak aku.. boleh sahur sekali.. bukan posa dua kali.. sama sama.. kedian aku balik sini dahlah.. bapak aku boleh posa tahun nii.. alhamdulillah.. dia dah makin sihat lah gitu.. kalau tidak.. memang dia tak larat langsung.. takpalah.. pelan pelan.. nanti ok lah..

ada dua ayat yang buat aku pikir dan gelak..
"Kentut boleh batal posa.." dan,
"sakit gigi boleh berjangkit.."
hahaha.. siapalah yang punya kerja nii hah..?? yang kentut tu aku rasa budak budak sekolah lagi tu.. yang sakit gigi tu.. member aku sendiri.. T_T

Pesanan dari aku..
"kepada member member MMU, biar kurus badan.. jangan kurus posa.. jangan pandang untuk kali kedua.. kali pertama boleh dimaafkan lagi.. :D"
"buka posa ada lagi sekurang kurangnya 26 hari.. bukan hari ni jer kita buka posa.. jadi belilah ala kadar dah lah yer.. banyak masa lagi.. :D"

pesana ikhlas..
"mata ngan telinga memang susah ddah nak posa sekarang nii.. dalam dunia 'mencabar' nii.. tapi.. mulut tu.. aku rasa boleh dah tuu posa.. bukan takat posa dari suap makanan dan minuman jer.. tapi posa dari cakap menda yang tak berfaedah dan mengumpat.." ;)

selamat menjalani ibadah puasa..